Lennu Keinänen, Suomen Verkkomaksut Oy:n toimitusjohtaja

Suomen Verkkomaksut kannustaa siirtymään sähköiseen kaupankäyntiin

lennu_keinanen.jpgSähköiset palvelut parantavat organisaation toiminnan tehokkuutta ja tuovat merkittävää säästöä.

Kun sähköinen järjestelmä esimerkiksi tallentaa ajanvarauksia kampaajalle tai kuntosalille, vapautuu asiakaspalvelijalta aikaa jatkuvan puhelimeen vastaamisen sijaan muihin tehtäviin.
Sen lisäksi, että sähköiset järjestelmät parantavat tehokkuutta ja tuovat säästöjä, ne myös helpottavat kuluttajan ostamista, kun ostotapahtuma voidaan tehdä itselle otollisimpaan aikaan.

Yrityksissä verkkokauppojen perustaminen on saatu hyvään vauhtiin, mutta Suomen Verkkomaksut Oy:n toimitusjohtaja Lennu Keinänen toivoo, että myös Suomen kunnissa otettaisiin sähköiset palvelut käyttöön entistä laajemmin. Verkkomaksupalveluiden hyödyntäminen esimerkiksi lupien hakemisessa sekä muussa asioinnissa olisi mahdollista, kun palveluiden käyttömahdollisuuksista ja yksinkertaisuudesta vain tiedettäisiin enemmän.

- Epäluuloisuuteen sähköisiä palveluita kohtaan ei ole mitään syytä, Keinänen toteaa. Tarjolla olevat maksutavat ovat täysin turvallisia ja hyvin toteutettuun palveluun voi luottaa.

Verkkomaksaminen helpottaa ostopäätöstä

- Suomessa sähköinen ympäristö on erittäin hyvällä tasolla. Käyttäjän tunnistus on luotettavaa ja lisäksi lähes kaikki suomalaiset käyttävät internetiä. Käyttösovelluksia olisikin syytä hyödyntää monipuolisemmin, toteaa Keinänen.

Pankkien ja luottokunnan tarjoamat maksutavat ovat sellaisenaankin erittäin turvallisia ja helppokäyttöisiä. Suomen Verkkomaksut omasta puolestaan takaa, että verkkokauppa saa rahansa nopeasti ja kuluttaja saa aina joko tilaamansa tuotteen tai rahansa takaisin. Erilaisilla laskutus- ja osamaksuratkaisuilla Suomen Verkkomaksut myös tarjoaa asiakkaan ostopäätöstä helpottavia vaihtoehtoja ja nostaa keskiostoksen summaa.

- Yritys voi tarkkailla verkkokaupan maksuliikennettä yksityiskohtaisesti ja tarkastaa halutessaan vaikka jokaisen maksusuorituksen tarkan tilan, Keinänen kertoo.

Reaaliaikainen raportointi helpottaa lisäksi kirjanpitoa ja parantaa mahdollisuuksia verkkopalveluiden tehokkuuden analysointiin.
 

< Palaa